Alva vill ha en bebis

Alva är helt insöad på bebisar just nu. Det är det enda hon pratar om känns det som.
Alva: "Ja ving ha en bebith! En ninebthoth!" (Jag vill ha en bebis! En lillebror!)
Jag: "Det kan ju bli en lilla syster också."
Alva tänker en stund.
Alva: "E de en fnickbebith då?" (Är det en flickbebis då?)
Jag: "Ja, det är det."
Alva: "Men det ving ja inte ha. Ja ving ha en ninebthoth." (Men det vill jag inte ha. Jag vill ha en lillebror.)
Jag: "Det kan man inte bestämma själv. Antingen blir det en lillebror eller en lillesyster."
Alva tänker en stund till.
Alva: "Näe, ja hath bethtämt mig nu. Javing ha en ninebthoth. (Nej, jag har bestämt mig nu. Jag vill ha en lillebror.)
Jag: "Det tar jättelång tid att få en bebis. Den ska ligga i mammans mage i nio månader. Det skulle hinna bli vinter och din födelse dag och kanske sommar igen innan vi skulle få en bebis om vi bestämmer oss för det.
Alva tänker en stund till sen tittar hon på mig.
Alva: "Då fåth du ha den i magen." (Då får du ha den i magen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback