Vad har vi gjort för fel??

Jag och Alva sitter i bilen. Vi är på väg till tandläkaren.
Alva: "Ja ving ha en nathtbin." (Jag vill ha en lastbil)
Jag: "Men du har ju en lastbil."
Alva: "Men ja ving ha en thoth nathtbin, thom vi kan åka o handna i." (Men jag vill ha en stor lastbil som vi kan åka och handla i."
Jag: "Men det kostar jättemycket pengar och vi har inte så mycket pengar."
Alva: "De finnth jättemånga pengath på chickibith affäthen. Man kan ta däthifthån." (Det finns jättemycket pengar på Chickibits affären man kan ta därifrån.)
Jag: "HAAAHAHAHAHAHA!!!!"
Vi kallar McDonalds för Chickibits affären och jag antar att hon menar Ronald McDonald bössorna som står vid kassorna. Hon tycker alltså att vi ska ta Ronald McDonalds pengar, som de ska använda till att bygga hus där familjer med sjuka barn kan bo så de inte behöver vara i från varandra när barnen behöver vara på sjukhuset, till att köpa en lastbil som ingen av oss kan köra... Var i vår uppfostran misslyckades vi så grovt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback