Just det!

Ja, det är not det uttryck jag har använt mest idag.

Nr 1
Alva och jag sitter i bilen på väg till dagis.
Alva: "Men nu gnömtd du mina thegnbykthoth." (Men nu glömde du mina regnbyxor)
Jag: "Just det! Då får vi vända."

Nr 2
Vi hämtade regnbxorna och åkte till dagis.
Jag: "Just det! Jag har glömt mina glasögon hemma." Jag fick åka hem och hämta dem. Jag hann ändå med min färja.

Nr 3
Jag brukar på morgonen parkera bilen i garaget vid Eriks jobb. Så gjorde jag även imorse. Till Eriks jobb är det sen en 5 minuters promenad. Halvägs dit tänker jag:
Jag: "Just det! Jag glömde mobilen i bilen." Jag fick gå tillbaka och hämta mobilen.

Nr 4
Vi brukar äta lunch på ett ställe där vi kan betala med passerkortet och det dras på lönen. Ganska tråkig mat, men väldigt billigt. Idag ville några för en gångs skull gå till ett annat ställe. Vi ställer oss i kön och alla har bestämt vad de ska beställa.
Jag: "Just det! Jag har glömt min plånbok.. är det någon som har lust att bjucka på lunchen idag..?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback