Är jag så klantig??

Jag och Alva äter frukost.
Alva: "Va betydeth thänga ifthån?" (Vad betyder ställa ifrån?)
Jag: "Det är när man har en sak så här och ställer ifrån sig det så här." Jag tar upp henns såpbubblor i handen och ställer ifrån mig burken på bordet.
Alva: "NEEEEJ! De e pappath pthethent. Du fåth inte thötha den!" (NEEEEJ! Du får inte röra den. Det är pappas present!)
Jag: "Oj, jaha. Jag visste inte det. Förlåt, då ska jag inte röra den."
Alva: "Batha ja å pappa få de föth den äth vängdit ömtånig." (Bara jag och pappa får det för den är väldigt ömtålig.)
Jag: "Jaha, ja jag låter den stå där då."
Alva: "Mm... å Fathmoth fåth thötha den ockthå." (Mm.. och Farmor får röra den också.)

Jag vet att jag är ganska kumpig och så där, men en plast behållare med såpbubblor ska jag nog lyckas hålla i utan att ha sönder den! Eller..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback