Äntligen Fredag!

Åh, vad skönt det ska bli med lite helg. Fint väder har jag hört att det ska bli också. Ska försöka ta med Alva in till syster Jessica och leka lite med Adam. Jag fick inte leka så mycket med honom på kalaset förra helgen. Det var så mycket folk som jag ville prata med.

Läste på aftonbladet.se att någon böneledare i Iran skyllde jordbävningar på lättklädda kvinnor.

Enligt iranska medier ska Kazem Sedighi ha sagt: "Många kvinnor som inte klär sig anständigt leder unga män vilse, fördärvar deras kyskhet och sprider otrohet i samhället, vilket ökar jordbävningar".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7006880.ab

Stackars unga män som vilseleds på det sättet av onskefulla kvinnor. Konstigt att han inte klandrar dessa vilseledna män som är svaga och inte kan stå emot lite hud.

Nu hade någon kvinna startat en facebook grupp som uppmanar kvinnor att gå lättklädda på måndag. Den hade 75000 medlemmar. Jag vet inte hur det kan hjälpa till att upplysa Kazem Sedighi och de stackarna som tror på (kanske tvingas tro på) den mannen. Jag misstänker att facebook inte är ett godkänt medialt forum för dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback