Alvas cykel

Erik kom hem med cykeln ganska sent på hennes födelsedag. Jag och Alva var ute och väntade på honom och jag hade berättat att han skulle ha med sig en överaskning. När Erik kom hem mötte vi honom på framsidan.
Alva: "Vi thka the va du hath föth övenathkning ti mig!" (Vi ska se vad du har för överaskning till mig!)
Erik: "Tror du att jag har en överaskning med mig? Jag vi får väl titta då."
Erik öppnar bakluckan och Alva tittar in. Det tar ett par sekunder innan hon kopplar.
Alva: "EN THUCKEN!! Åh Tack! Tack thå mucke pappa!" (EN CYKEL!! Åh Tack! Tack så mycket pappa!)
Erik: "Den är från mamma också."
Alva: "Tack båda två!" Alva tittar när Erik lyfter ut den ur bilen.
Alva: "Ja thka pthovthuckna på gäthet och then thka ja åka på thuckentuth ting fäthjan. Then komme ja hem igen, okej?" (Jag ska provcyklna på gräset och sen ska jag åka på cykeltur till färjan. Sen kommer jag hem igen, okej?)
Erik: "Vänta nu lite, först och främst ska vi ta på stödhjulen."
Jag: "Sen kan du cykla lite här på våran gata."
Alva: "JA!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback