Sämsta tajmingen!

Glömde skriva om Alvas jättedåliga tajming på flygplatsen i Turkiet. Vi hade gått genom sista säkerhetskontrollen. Vi gjorde det ganska tidigt för att Alva skulle kunna ligga och sova på sofforna som finns vid gaten. När vi suttit en stund och Alva fortfarande inte har somnat hör man i högtalarna "Final call for flight BLX 690 to Arlanda. Please proceed to gate 13". Kön var toklång och vi tyckte det var jätteskönt att vi gick dit så tidigt så vi slapp stå i de toklånga kön. Plötsligt utbrister Alva:
"JA HÖVEJ BAJSA!!" (Jag behöver bajsa").

Ingen toalett så långt ögat når. Den närmaste toaletten ligger utanför säkerhetskontrollen och längst bort på andra sidan flygplatsen... Det var bara att ta en blöja i ena handen och Alva i andra och springa till toaletterna. Där var det självklart kö. När vi väl kommer in på en en toalett säger Alva:
"Ja hövej inte bajsa längthe. De va baja putt" (Jag behöver inte bajsa längre, det var bara prutt).

Jag tar blöjan i ena handen och Alva i andra igen och springer tillbaka till Gaten och jag ser att det blinkar boarding på tavlan. När jag kommer halvvägs ser jag att det står en massa människor i någon kö som man inte ser slutet på. Jag går lite till och inser att det är kön till vår gate. Det är något fel på metalldetektorn så det piper om alla och de måse kolla alla som ska med på flyget! Tack för den Alva!!

Kommentarer
Postat av: Lilla morbror

dutti alva



hahaha

2009-09-22 @ 15:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback