Otrevlig, trött, grinig, bitter idiot sökes!

Är det så Arriva (bussbolaget som SL har kontrakt med hos oss) skriver i sina annonser när de söker busschaufförer? Det verkar ju som att det är en förutsättning för att man ska få jobb som busschaufför hos Arriva. Åkte med bussen hem igår och den stannade vid färjeläget och väntade på färjan. Jag hade tokbrådis till föräldrarmötet så när färjan kom skulle jag gå av bussen och gå på färjan, för bussen kör alltid av sist från förjan så jag vinner några minuter på att gå på. Dörrarna öppnades inte och jag försökte trycka på knappen, men chauffören hade stängd av strömmen i bussen så jag gick fram till honom och följande utspelar sig:
Jag: "Hej!"
Idiot-Chaufför: "...." Sitter och läser en tidning.
Idiot-Chaufför: "..." Fortsätter läsa tidning.
Idiot-Chaufför: "..." Läser ner sidan i tidningen och tittar sen argt upp på mig utan att säga något.
Jag: "Hej! Skulle jag kunna få gå av bussen?" (Väldigt trevligt, men lite förvirrat över Idiot-Chaufförens attityd)
Idiot-Chauffören suckar och skakar på huvudet och tittar på mig som att jag just hade kallat honom Idiot (vid detta tillfället hade jag ännu inte gjort det)
Jag: "Vad är det?" (Fortfarande väldigt trevlig, men förvirrad)
Idiot-Chaufför: "VAD ÄR DET FÖR DJÄVLA SPRING?!?!"
Jag: "Förlåt?"
Idiot-Chaufför: "Ja! Vad är det för djävla spring?!?"
Jag: "Förlåt, men sitter du och är otrevlig nu?"
Idiot-Chaufför: "Nej.." och skakar uppgivet på huvudet och trycker på knappen som öppnar dörren.
Jag: "Det är du visst det, fan vad onödigt!!" Nu börjar jag ruttna på hans attityd.
Idiot-Chauffören skakar bara på huvudet och tittar inte ens åt mitt håll.
Jag: "FAST DU ÄR JU FÖR I HELVETE HELT DJÄVLA RUBBAD I HUVET IDIOT-DJÄVEL!!!!"

Kommentarer
Postat av: Lilla morbror

fnissar



tänk om du får samma chaffis i morgon s

2009-09-25 @ 21:38:49
Postat av: Moster Ingela

Gör som din pappa gjorde med en busschaufför han blev arg på, garvar fortfarande när jag tänker på det.....finns många idioter i det där yrket.

2009-09-27 @ 12:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback