Jobbar och jobbar och jobbar

Hur ska man hinna med allt? Jobbar nu delitid (75%) saken är att man får ju ingen ersättare på 25% så man ska ju hinna allt som man hade hunnit på en heltid. Jag sitter dessutom kvar sist i min grupp eftersom en tjej jobbar 75% och då har hon lagt sin tid på förmiddagen och en kille jobbar 100% 7-16. Om det händer något på eftermiddagen är det ALLTID jag som får ta det för alla andra går hem. De tycker väl att det är lika bra att jag tar det eftersom de ändå ska gå snart. Därför blir det alltid jag som sitter kvar på kvällen om något stort händer som kräver att någon stannar kvar. Börjar tröttna kraftigt! Vi har ingen övertidsersättning utan en vecka extra semester. Den veckan jobbar man in tidigt på året så företaget sparar grova pengar på det.

Så! Nu har jag gnällt lite. Det känns genast mycket bättre! På torsdag kommer en kompis kanske över på middag. Jag undrar vad jag ska bjuda på. Lovade hemlagad mat när hon kommer... det var kanske dumt. Fan (förlåt för mitt vokabulär!) nu måste jag hitta på något att laga på torsdag. Jag lagar aldrig mat på vardagar annars. Kommer hem strax innan Alva går och lägger sig så jag brukar bara äta typ smoothie eller hallon med grädde. Ååååhhh! Jag hatar att komma på mat! Nu blev jag neggo igen. Vad tråkigt. Måste se till att bli klar på jobbet så jag kan komma hem snart. Erik kan nog pigga upp mig när jag kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback