Aha-ögonblick

Jag hade en lärare i Religion i gymnasiet som ofta pratade om Aha-ögonblicket. Det är det ögonblick när man precis förstår något. Oftast går de obemärkt förbi, men ibland när man läser eller lyssnar på texter förstår man inte allt på en gång, ibland tar det lång tid. När man sen kommer till det där ögonblicket när man känner att bit efter bit faller på plats och aha-ögonblicket är lite längre än ett ögonblick så känns det så himla bra! Man blir lite lättad och kan lägga det i hjärnans kunskapsförråd istället för hjärnans grubblings förråd. Det här hände mig idag. Jag har bläddrat och irrat hit och dit i boken för att försöka förstå en formel, men jag har inte hittat vad de olika bokstäverna och siffrorna står för. Idag satte jag mig och lyssnade på föreläsningen och allt föll på plats. Jag förstod allt! Kunde tillämpa formeln i inlämningsuppgiften och lämna in den 10 dagar innan deadline. SKÖÖÖÖNT! Då kan jag börja med nästa. Har läst igenom inlämningsuppgiften och tror att det kommer gå ganska enkelt till sista frågan. Man ska rita upp en graf. Där är ju en liten utmaning för någon som itne har en aning om hur man gör det... Vet inte hur jag räknar ut lutningen och vet inte hur jag praktiskt ritar en graf i word. Om ni har tips får ni gärna skriva en kommentar!!

Imorgon ska vi till syster Idas skola på expo och titta på djuren. Alva är mycket uppspelt över det. Mest över att träffa mormor och Adam. Det var jättelänge sen!

Nu ska jag se Wallander Tjuven. Jag är en riktig sucker för deckare och kriminaldramor. Svenska, Amerikanska, Brittiska,. Filmer, Böcker, Serier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback