Ostbuffé

Herre gud vad goda ostar jag åt igår. När vi kom dit luktade det ost i hela lokalen. Inte så mysigt, men man vande sig efter en stund. Jag skulle rekomendera Wijnjas för alla som vill äta god ost och dricka gott vin, men då ska man tydligen har god tid på sig för vi fick först vänta i säkert en timme på att han skulle komma till vårt rum. När han väl kommer visar han sig vara en riktig liten översittare som tyckte att det var ballt att kalla rödvin för "röpang". Dessutom nedvärderade han alla runt bordet och tyckte inte alls att man fick beställa vad man ville. Några ville ha rött och några ville ha vitt, men han tyckte att alla skulle dricka både och. När vi väl hade övertalat honom om vad vi ville dricka gick han och hämtade champagne till mig, mamma och mina systrar och två sortes "rödpang" till de andra. Ett smakade saft och den andra var tydligen ganska gott för de flesta valde det andra. 23/07 1940 tror jag det hette. Jag kommer inte ihåg för han stod och babblade om det i en kvart så jag slutade lyssna innan han sa namnet. Vi andra fick en supergod champagne som hette Michel Arnould-någonting. Samma där... slutade lyssna. När han hällt upp vined började en timmas föreläsning om ostarna med en detaljerad beskrivning om hur och var de tillverkades. Jätteintressant om det inte hade varit TJUGOFYRA olika ostar... Det förstörde hela stämningen! Man ville helst bara hugga in på ostarna och vinet direkt. Han kom inte en enda gång och frågade om vi ville ha något mer. Så ett sällskap på 10 pers fick dela på två flaskor vin. De fick inte så mycket dricks!

Jag har fått så fina presenter så jag är snudd på mållös! Jag fylla 30 igen! Jag fick halsband från pilgrim och ett armband av snö från Erik, Eriks syster och Eriks mamma, silverarmband och halsband från Tomas Sabo av mamma och systrarna. Armband av sötvattenspärlor med två berlocker från Tomas Sabo av Valle och Elle. RIB-båts sightseeing av Farmor, Faster och kusiner. Jag fick också 10 tallrikar av mamma och systrarna ur en servis som jag älskar och ska börja samla på. Världens bästa presenter! Här kommer några bilder. Orkade inte ladda upp allt för det tog så lång tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback