Föräldrar i grupp är märkliga

Har varit på pajkväll på Alvas dagis ikväll. Alla skulle baka en paj var. Jag gjorde tacopaj som vanligt. Det fanns massor med smarriga pajer att välja mellan, men jag är ju så kräsen så det var något fel med alla utom min och en tacopaj till... Alla satt och åt och barnen sprang omkring och var helt galna. När alla ätit färdigt sitter de kvar och snackar skit medan ungarna ligger och slåss i ett hörn. Bara för att vi är i dagis lokaler betyder inte det att personalen ska springa och passa barnen. Jag och en mamma till var de enda som hade koll på barnen. Jättejobbigt när de bråkar och tar saker från varandra. Jag känner inte alla barnen så bra så jag vet hur jag ska "hantera" dem.

Eftersom Erik jobbar sent idag så jag har ingen bil. Tog en rask prominix till dagis i duggregnet. Ganska skönt efter en ruskigt dålig dag på jobbet. Planen var att åka buss hem, men vi fick skjuts av några som bor i närheten av oss. Jag lämnade vagnen, glömde pajformen och tappade bort min fleecetröja på dagis. De kommer ju tycka att jag är helt förvirrad! Det kanske de inte har helt fel i.

Nu ska jag söka jobb för jag står inte längre ut med mina chefer. Jag vill ha tillbaka min gamla chef. Hon var väldigt bra på att coacha och komma med bra förslag på saker man kan göra bättre, även att säga att man var bra när man var det. Jag har haft min chef i ett år nu och jag har hört en gång att jag är bra och det var på lönesamtalet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback