En liten båt

Alvas favvo sång just nu. Hon vill att jag sjunger den när hon ska sova och  när hon är lite ledsen eller bara vill sitta och kramas:

En liten båt blir ofta våt
om magen när det stänker
En liten båt blir ofta våt
om magen när det stänker
Jag undrar vad den tänker

Den tänker att i böljan blå
så simmar små små fiskar
den tänker att i böljan blå
så simmar små små fiskar
Jag undrar vad de viskar

De viskar att det finns en skatt
Långt ner på havets botten
de viskar att det finns en skatt
långt ner på havets botten
Jag undrar vem som fått den

För det var jag när jag fick dig
för du var den där skatten
för det var jag ner jag fick dig
för du var den där skatten
å jag blev glad som katten
Mjao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback