Varför gör jag så här varje gång??

Imorgon ska vi fira syster Idas 18-årsdag. Jag har fått uppdraget att göra tårta. Jag har gjort en chokladtårta med apelsinfromage och lite frosting på toppen. Jag har aldrig gjort den innan så nu är jag ju jättenervös över hur den kommer att smaka! Man ska aldrig göra nya saker när man ska bjuda på dem. Men jag tycker det är roligt att prova nya och ta lite från olika recept och slå ihop så det låter gott. Kul om Ida tycker att tårtan på hennes 18-års kalas inte är god. Då får jag springa ner till affären och köpa en snickerstårta. Får försöka ta kort imorgon och meddela hur den blev.

En annan fasa inför morgondagen är att jag inte ska komma in på stället vi ska till pga för hög ålder.. det är ett
18-års ställe så de kanske inte vill ha in tanter som mig där! Dessutom har jag ingen aning om vad kidsen har på sig när de går ut längre. Hoppas vi får kul ändå! Sist jag var på systemet frågade de faktiskt efter legg. Det borde betyda att jag ser ganska ung och fräsh ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback