Julbord på Bockholmen

Märkligt hotell vi bodde på i natt. det fanns ingen reception på helgerna så man fick lyfta på en lur som hade direktkoppling till ett annat hotell i samma kedja. Av den receptionisten fick vi en kod att slå in på en tavla med en massa fack. Det låste upp just vårt fack. Där i låg tre nycklar varav en var vår. De andra skulle jag lägga tillbaka och stänga luckan. Samma sak med parkeringstillstånget. Då var det en ny kod och ett nytt fack. I det facket låg det en massa parkeringstillsånd. När vi checkat in och kommit in på rummet skulle vi läsa lite. Trött småbarnsförälder som man är slocknade jag efter högst 10 minuter. Sen sov jag tills det var dags att göra sig i ordning. Helt otroligt oromantiskt och så typiskt mig!

Vi åt julbord på Bockholmen igår. det var supermysigt! Ute på en lite ö ligger en gamma sekelskiftesvilla (?) som är restaurangen. Det var mörkt eftersom vi var där på kvällen, men träden var upplysta och det var verkligen fint! Maten var superbra. De hade rätter till 10 rundor! Tror jag gick fem rundor inklusive efterrätt. Ett stort minus var att de hade helstekt spädgris på buffébordet. Det kändes inte helt rätt efter senaste tidens skriverier. Jag är också väldigt larvig med det där. Jag vill inte se hur sött ett djur var innan det slaktades och styckades. Maten får gärna vara uppskuren så det inte finns minsta spår av att det var ett gulligt lamm eller en jättesöt spädgris. Till och med männen i vårt sällskap reagerade och tyckte det var lite osmakligt.

Efter julbordet åkte vi och sov på hotell. Inte det lyxigaste hotellet vi bott på men det dög. Frukosten var inte heller den bästa, men det var billigt så vi hade inte så höga förväntningar.

Idag gick vi en promenad, shoppade och tittade på Eriks syster dotter som spelade med sitt band. Hon var superduktig! I framtiden när hon blir en stor rockstjärna kan jag spela lite ball och säga att jag såg henne redan 2009. Hehehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback