Jag behöver ju mitt körkort

Igår fick jag ett brev från länsstyrelsen där de skriver att den 4/12 ska de besluta om de ska dra in mitt körkort och i så fall hur länge. Jag fick en svarsblankett där jag skulle beskriva hur detta skulle påverka mitt privatliv och yrkesliv. Detta är vad jag skrivit så här långt:

"Jag behöver köra min dotter till dagis. Det tar ca 35 min dit +35 min till färjan som tar mig till bussen om jag ska gå/åka kommunalt. Vägen till dagis ä rinte upplyst och ingen trottoar finns. Det är varierande 50/70 sträckor. Det känns inte säkert att gå mörka mornar eller eftermiddagar med min dotter. Vidare behöver jag bilen till jobbet då bussen inte går så ofta. Jag behöver även bil för att handla då närmaste affär är 4 km bort och det är svårt att bära tunga matvaror så långt."

Det går ju verkligen att klara sig utan bil. Men det blir väldigt jobbigt och om det skulle komma snö så kommer jag inte till dagis och blir tvungen att stanna hemma från jobbet. Det känns lite orättvist att jag som inte var full och inte körde för fort ska bli av med körkortet. DET VAR EN OLYCKA! Jag är en människa som gjorde fel. Jag missbedömde situationen och tittade för många sekunder på en annan bil än den som stod och väntade vid trafikljused i min fil. Det var rött och jag släppte gasen en bra bit bort (försöker köra så miljövänligt som möjligt) när det sen blev grönt tittade jag av någon anledning på en annan bli som körde och mannen i bilen i min fil märker inte att det blir grönt så han står kvar. Jag ser inte det och kör in i honom. Skitdumt och asklantigt och jag var helt otroligt chockad och omskakad efter det. Det var mitt fel, jag vet. MEN ÄNDÅ! Jag tycker att 2000kr i böter var tillräckligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback