Jag är svag!

Jag skulle ju inte säga ja till att jobba på söndag. Det blir tredje helgen i rad som jag inte är ledig. Jag är helt slutkörd efter de senaste två veckorna! Det har varit helt otroligt kämpigt och jag ligger efter i kursen. När vi sagt nej alla tre (de andra på min avdelning är bittra trötta människor som aldrig kan ställa upp på något!) säger chefen att han ska ringa vår konsult och fråga. Jag säger att det inte är ok att ringa honom. Han är Indisk konsult som inte kan säga nej. Nu ligger hans fru på sjukhus och är jättesjuk för andra gången på en månad. Jag tycker inte att man ska utnyttja honom när hans fru är så sjuk som hon är. Låt människan vara! Så för att hindra dem från att ringa honom går jag med på att jobba om jag får göra det hemmifrån och det var ok. Hoppas det inte är något strul för då handlar det om kanske en timma.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag skulle snarare säga att du är omtänksam.

2009-11-21 @ 20:03:41
URL: http://momo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback