Alva är bättre nu

Ingen rolig natt! Alva kräktes flera ggr per timme fram till kl 2. Efter det kräktes hon inte men hon låg och gnydde och grät hela tiden. Jag tyckte så otroligt synd om henne! Hon var ju så törstig och grät efter vatten. Hon fick utspädd äppeljuice eftersom det är lättare att behålla saker som smakar än vanligt vatten. Hon fick äta två teskedar i taget och inte ens det fick hon behålla. Imorse fick hon två teskedar juice igen. När inget kom upp fick hon två teskedar till och sen släppte jag loss glaset till henne och hon drack upp allt pluss lite vatten utan att något kom upp. Hon ville inte äta något förrens på eftermiddagen. Hon fick en rostmacka som hon åt nästan hela av. Till middag fick hon lite spagetti med ost och broccoli sås det tyckte hon var toppen! Hon åt inte upp allt, men det kan man ju förstå. När Erik kom hem blev hon helt till sig och helt uppspelt! Jag skulle nog säga att hon är frisk nu. Skönt att det gick så fort. Dagis vill inte ha dit henne förrens hon varit symptomfri i 48 timmar så tidigast onsdag. Erik blir hemma imorgon så jag kan gå till jobbet. Jag är helt otroligt trött nu efter en festnatt och en kräknatt så jag ska gå och lägga mig och titta på en avnsitt av True blood på SVT Play i sängen med Erik. Han fick ju inte hller sova så mycket i natt, så han är lika trött han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback