Trött trött trött!

Några vänner var här idag och fikade. Deras lilla kille fyllde 2 i Juli så han och Alva sprang runt och lekte. Han skulle ha fått sin present, men senila jag glömde så klart att ge den. Får ta med den till jobbet när hans mamma börjar jobba igen. Vi jobbar på samma jobb.

Vi var ju på skansen igår. Det var jättemysigt! Alva klappade en pappa-älg och vi såg massor med roliga djur. Hon har slutat sova på dagen nu, men när vi gick från skansen igår runt kl 15.00 hängde hon så konstigt över sidan på vagnen. Jag stannade och frågade vad hon gjorde, men hon hade knappt ögonen öppna och somnade direkt när jag lutade ryggstödet tillbaka. Hur trött som helst! Trodde hon skulle vara vaken jättesent eftersom hon sov så sent på eftermiddagen, men hon somnade i vanlig tid på kvällen.
 
När hon gick och la sig på kvällen upptäckte vi att vi glömt fåret (hennes älskade får som hon fick av sin farmor när hon föddes!!) Jag ringde mamma och frågade om hon kom ihåg om jag la fåret någonstans på skansen. Hon påminde mig om att Alva hade lekt med den och satt den i en barnstol på Wallins café på skansken. Jag ringde dirket dit och de hade fåret där! Erik fick åka och hämta det idag. Jag hade så himla dåligt samvete och nu har vi bestämt att fåret följer inte med på utflykter om det inte är "sova-över-utflykt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback