In your face Renée M i H-bygårdsskolan!

Alva tycker att det är helt otroligt roligt att ta beställning på mat och sen komma med sina duplobitar och servera något helt annat än det man beställde. Idag utspelade sig detta:
Alva: "Vill du ha fönått?"
Jag: "Eh.. en pizza tack".
Alva: "Hä mamma, ja bodängde de"
Jag: "...."
Alva "Ja bodängde de"
Jag: "..."
Alva "..." (Håller fram en duplobit och tittar på mig och förväntar sig att jag ska svara på det.)
Jag: "Betalade du det" (Betala heter Bodanga på hennes språk så jag tänkte att bodängde kanske är en annan gramatisk form av bodanga)
Alva: "NEJ mamma! Ja bodängde de!"
Jag: "AAAHAAA!!! Du beställde det?"
Alva: "Ja, ja bodängde de."

Och min franskalärare sa att jag inte hade något språköra! BE OM URSÄKT RENÈE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback