Nyårsmiddag

När Julstressen lagt sig kommer prestationspngesten över nyårs middagen. Det är förmodligen bara jag som har den pressen på mig själv. Men jag tycker det är kul att hitta recept och komponera ihop middagar, eller mest efterrätter... Har dessa alternativ:

Förrätt: Rostade rödbetor med getost, pinjenötter och ruccola
Huvudrätt: Alt 1 Lammstek med massa örter och grönsaker. Alt 2 bacon lindad oxfilé. Båda låter super gott och Erik är likgiltig.
Dessert: Alt 1 Äppelfras i glas. Bryn havregryn, farinsocker och kardemumma och jag tänkte slänga i lite hackade hasselnötter också. Varva det med hårt vispad kelda vaniljsås i ett glas. Alt 2 Kaffe och valnöts mousse serverat med choklad bit.

Vad tror ni? Jag tror mest på alternativ 1 för både huvudrätt och dessert.

Nu blev jag hungrig...

Kommentarer
Postat av: Maria

ÅÅÅÅHHHH får jag komma?!?! Haha. Mums.



Är det bara jag eller är inte förrätt och efterrätt alltid roligast (och godast) att laga när man gör middagar?

2009-12-27 @ 22:15:39
URL: http://momo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback