Kluven

Jag är väldigt kluven. Imorgon är det julfest på jobbet. Jag har planerat att gå och har förvarnat mamma om att jag ska sova där så jag slipper ta mig hem i snökaoset. Igår fick jag dock reda på att deadline för sista inlämningen i kursen är på måndag morgon istället för på onsdag och jag har inte ens en aning om vad frågorna handlar om. Det känns som slöseri med tid att festa bort en hel kväll och sen slöa bort en halv dag, när jag igentligen skulle behöva plugga. Jag satt tre timmar igår och letade i böcker, föreläsningar och bilagor, men fattar fortfarande inte vad de är ute efter. Vi har ett forum där vi kan kommunicera med andra studenter och lärarna så jag postade en fråga där. Vi får se om jag fått något svar.

Ibland låser man fast sig i att man inte fattar så man ser inte vad det möjligtvis kan vara. Man hittar bara saker som det inte kan vara. Får man bara en knuff i rätt riktning så brukar det lösa sig.. hängde ni med på det resonemanget eller?

Men det skulle ju vara väldigt roligt. Erik berättade om en kille på deras julfest som stoppade in huvudet under tröjan på en tjej och gnuggade ansiktet mot henne bröst. Sen stack han upp huvudet genom halsöppningen på hennes top. Om något liknande skulle hända på vår julfest och jag missar det skulle jag ångra mig för all evighet! Julfester med jobbet brukar ju innebära en del skandaler. Jag tror vi är runt 1300 anställda så någon måste ju ställa till med något. Jag kanske ska sätta igång med pluggandet nu så jag har en chans att se eventuellt tuttgnugg imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback