Hur rubricerar man den här konversationen?

Alva sitter och bajsar. Hon har inte bajsat på några dagar så hon har en rejäl laddning på gång. Jag sitter på en pall och håller henne sällskap. Hon klämmer som en galning.
Alva: "Oj! Den va nång nång nång. Titta mamma! Den va thå häth nång!" (Oj! Den var lång lång lång. Titta mamma! Den var så här lång (Alva gestikulerar och visar med handen hur lång bajskorven var))
Jag: "Jaha, oj var den så lång?"
Alva: Ja titta mamma!"
Jag: "Nej, jag behöver inte titta.."
Alva klämmer igen.
Alva: "Den va inte nång. Den va kort å niten." (Den var inte lång, den var kort och liten.)
Jag: "Jasså var den."
Alva: "Inte nika nång thom Vonne. Hon e nång upp ting taket!" (Inte lika lång som Vonne. Hon är lång upp till taket!)

Vonne är Alvas dagis fröken. Hon är ganska lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback