Den årliga diskussionen

Erik och jag har lite olika åsikter om hur man eldar adventsljusen. Han tycker att man låter dem brinna och om de tar slut så sätter man dit ett nytt. Jag tycker att det då inte syns vilket advent man väntat längst på eftersom tredje ljuset kan vara kortare än första ljuset. Det blir fel helt enkelt. Han tänder ljusen och jag blåser ut dem. Den här diskussionen har vi haft varje år och varje år skrattar han åt mig när jag blir upprörd över att han vill förstöra adventsljusstaken. Snacka om I-landsproblem!

Så är ska det ju se ut!




Kommentarer
Postat av: ida

jag håller med dig!! Man byter ju inte ut ljusen haha.



Sv: Jaa fast jag tänkte på en djurpark där de räddar en viss sorts apor och har en sorts rehab grej där. Skulle aldrig gå på djurunderhållning..går inte ens på cirkus!

2009-12-13 @ 23:42:57
URL: http://aidah.blogg.se/
Postat av: Jessica

Helt rätt det är så det ska se ut ju!

2009-12-15 @ 16:33:35
Postat av: Moster Ingela

Hahaha ja det påminner om min och Bosses årliga diskussion..han köpte VARJE år fel ljus enligt mig till adventssljustaken.

Jag kan bara ha Liljeholmens kronljus i mina, och han köpte alltid några andra..det var bara för han att åka iväg och byta, fast han tyckte att det spelar för f-n ingen roll vilka ljus man har i..

Håller med dig om hur man ska tända ljusen, nåt annat är absolut inte tänkbart haha.

2009-12-16 @ 17:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback