Adams makka pakka

Vi råkade få med oss Adams makka pakka hem från min mamma förra helgen. Vi la den högst upp i bokhyllan. Några dagar senare fick Alva syn på den.
Alva: "Min makka pakka! Ja ving ha min makka pakka!" (Min makka pakka! Jag vill ha min makka pakka!)
Jag: "Det är Adams makka pakka."
Alva: "Våfö e den däth?" (Varför är den där?)
Jag: "Han har en lika dan som dig och pappa trodde att det var din så vi tog hem den. Så Adam längtar nog efter den nu.
Alva blir ledsen och gnäller lite.
Alva: "Men ja ving att min makka pakka thka thitta btheve Adamth makka pakka." (Men jag vill att min makka pakka ska sitta bredvid Adams makka pakka.)
Jag: "Ja, vi kan hämta den, men varför vill du det?"
Alva: "Thå inte den äth sjämb." (Så inte den är själv)
Jag: "Jaha, blir den ledsen då?"
Alva: "Ja."
Vi satte Alvas makka pakka i hyllan bredvid Adams makka pakka. Den fick sitta där i några sekunder sen ångrade hon sig och ville ha sin makka pakka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback