Skogspromenad!

Jag, Alva och Sigge (katten) var på skogspromenad igår. Det var jättemysigt. Alva sprang hela vägen och babblade hela tiden. Sigga pratade hela tiden han också, eller mer skrek hela tiden. Tror vi gick utanför hans revir. Han verkar ha ett väldigt litet revir för han börjar skrika när man är två hus hemmifrån. Han ser helstressad ut. Alva sprang som sagt nästan hela vägen och ramlade, ja en sisådär femton gånger. Fast hon var lika glad för det och reste sig upp och fortsatte springa.

Imorse var jag på uselt humör. Ville bara vara hemma och mysa med Alva. Hade inte alls någon lust att gå till jobbet. Försökte verkligen skaka av mig det flera gånger på vägen till jobbet. Mötte en tjej som gick och log och försökte bli smittad av henne, men förgäves jag var redo att skita i allt och skolka. Tur att man har bättre arbetsmoral nu än man hade i högstadiet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback