Hos Adam!

Dagen började åt helskotta dåligt kl 05.30. Jag försökte få Alva att somna om, men hon hade drömt något så hon ville inte sova mer. Hon ville ha frukost. Det var bara att pallra sig upp och fixa macka till henne. Efter två tuggor ville hon gå och lägga sig igen, så vi gick och la oss. Fem minuter senare ville hon ha frukost. Vi gick då upp och hon fick fortsätta äta den macka hon lämnade fem minuter tidigare. Samma sak händer igen. Efter två tuggor vill hon gå och lägga sig. Jag frågar då om hon ska ha mer macka och hon tackar nej för hon vill sova. Jag förklarar klart och tydligt att det inte blir någon mer macka då för jag skulle kasta den. Efter några minuter vill hon ha macka igen. Hon fick ingen macka, men jag fick NERVSAMMANBROTT!! Sen slutade inte hon gnälla förns vi kom hem till Adam efter kl 12 någon gång. Tacka gud för Adam! Världens bästa kusin och lekkompis! Alva tog inte ens av sig jackan innan hon sprang förbi alla utan att säga hej och började leka med alla leksakerna. Adam såg helt chockad ut. Sen lekte de hur bra som helst och delade på vattenmuggar, leksaker och bjöd varandra på kex och mellis mackor. Snutt pluttar. Jag var ensam med dem i någon halvtimma medans Jessica och Ida var och handlade. Jag var hur nervös som helst. Jag har aldrig varit själv med Adam! Det gick hur bra som helst. Vi satt och mös och läste saga eller SAGOR. Alva satt på ena benet och Adam på andra.

Nu måste jag gå och läsa om godstransporter. Det är faktiskt mycket mer intressant än det låter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback