Flytta hem igen

Nu har jag flyttat hem till mamsen för helgen. Jag och Alva blev utsparkade när Eriks kompisar kom. Jag fattar ingenting. Vi som är värsta partypinglorna... eller? Ja, ja. Jag ligger här och myser med Syster Ida. Eller i alla fall hennes godisskål! JAG VET!! Jag är en dålig kvinna i en dålig kropp med helt värdelös karaktär.

Tänkte passa på att skriva lite för Syster Ida tittar på höjdarserien Smallville... fattar inte att de visar den kl 21 på en fredag. Fast det kankse inte är bästa tittarsiffrorna då. Folk är väl ute på after work.

Jag har sökt ett vikariat på mitt jobb. Det verkar ganska lovande. Hoppas min chef beviljar tjänstledigt bara, annars är det kört. Eftersom det bara är ett vikariat vill jag inte säga upp mig. Håll tummarna! Eller bara en förresten för två betyder otur. Jag var så nervös när jag pratade med den chefen att jag glömde fråga om lön.. Kanske ska göra det nästa vecka. Kommer bli en tuff höst med familj, plugg, heltidsjobb.

Det är lite svårt att tänka på annat än syster Jessica idag. De skulle ge bort en av deras katter idag och de kom dit  när ingen var hemma och tog kattstackarn utan att Jessica eller Roger var hemma. Dessutom hade de med sig sin egen katt. De skrämde väl ihjäl båda deras katter. Två okända personer kommer in med en okänd katt och tar en av dem och stoppar in i en bur och drar. Dåligt trauma!! Sen är det synd om Jessica och Roger som inte fick säga hej då. Det är inte ok att göra så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback